Avanade opnieuw Top Employer België

Top Employer Institute beloont Avanade voor innovatief werkgeverschap

Avanade België, IT-consultancybedrijf en dochteronderneming van Accenture en Microsoft, heeft het Top Employer 2018-certificaat behaald. Het bedrijf krijgt hiermee internationale erkenning voor zijn vooruitstrevend HR-beleid. Avanade biedt werknemers een bijzondere garantie op persoonlijke ontwikkeling, diversiteit en een vlotte werksfeer. Het is de vierde keer dat Avanade het certificaat ontvangt.

Avanade, IT-dienstverlener en dochteronderneming van Accenture en Microsoft, is dit jaar opnieuw uitgeroepen tot Top Employer in België. Voor de vierde keer ontvangt het bedrijf, met vestiging in Gent, erkenning voor zijn onderscheidend werkgeverschap.

Het IT-consultancybedrijf hecht veel belang aan diversiteit en een aangename werksfeer. Avanade werkt actief aan een gemengd personeelsbestand, met zowel mannelijke als vrouwelijke consultants. Aan de hand van een op maat gemaakt programma krijgen ook studenten en niet-gediplomeerden de kans om concrete ervaring op te doen in IT.

Daarnaast stimuleert Avanade collegialiteit en welzijn op het werk met initiatieven zoals interne sportwedstrijden, maandelijkse drinks, een zomerbarbecue en een jaarlijkse ski-reis. Recent werd ook een nieuwe gaming corner ingehuldigd op het kantoor te Merelbeke.

Gwen Deschacht, manager change enablement: “Ondernemen en diversiteit zijn troef bij Avanade. Het is verfrissend hoe we als individu gestimuleerd worden om onze eigen inbreng te leveren en hoe het teamgevoel centraal staat. Hoewel IT nog te vaak gezien wordt als een echte mannenwereld zijn we hier allemaal gewoon “Avanadiërs”, man of vrouw.”

Trainingsmogelijkheden

Als IT-dienstverlener onderscheidt Avanade zich door continue groei en ontwikkeling te stimuleren, ongeacht het niveau of de positie van de werknemer. Het bedrijf voorziet onder meer een gestructureerd on-boarding proces, een persoonlijke carrièrecoach, internationale carrièremogelijkheden, en een minimumaantal uren (80) training per jaar. Tot slot krijgen werknemers de mogelijkheid om best practices en resultaten te delen tijdens interne events en business updates.

Jan Peeters, country director: “Ik ben erg trots dat Avanade België het Top Employer 2018 certificaat heeft behaald. We zijn er ons als bedrijf erg van bewust dat onze mensen de sleutel zijn naar groei en succes. Het is niet enkel een kwestie van zoeken naar talent, maar die ook verder te ontwikkelen. Zo garandeert onze werkomgeving de beste carrièremogelijkheden, vormgegeven door de werknemer zelf. We bieden voortdurend trainingsmogelijkheden aan en werken op innovatieve projecten bij vooraanstaande klanten, in een inclusieve en diverse cultuur.

Avanade België telt momenteel 130 werknemers. Om haar groei te ondersteunen plant de IT-dienstverlener 20 extra aanwervingen in de komende maanden. Zowel pas afgestudeerden als ervaren profielen komen in aanmerking. Meer informatie kan u vinden op:  https://www.avanade.com/fr-be/careers.

Sinds 1991 reikt het CRF Institute jaarlijks het label 'Top Employers België' uit aan werkgevers die aan strenge selectiecriteria voldoen wat betreft talentstrategie, personeelsplanning, onboarding, opleiding en ontwikkeling, prestatiemanagement, leiderschapsontwikkeling, carrièremanagement, werkcultuur, compensatie en voordelen.

_________________________________________________________________________________________________

Margriet Platteau

T: +32 (0)9 298 21 93

E: margriet.platteau@avanade.com

Over Avanade

Avanade is marktleider op het gebied van innovatieve digitale diensten, zakelijke oplossingen en door ontwerp gedreven ervaringen, die worden geleverd door de kracht van mensen en het ecosysteem van Microsoft. Onze professionals combineren hun technologische, zakelijke en industriële expertise om oplossingen te ontwerpen en te implementeren, en zo de nodige resultaten te boeken voor onze klanten en hun klanten. Avanade heeft 30.000 digitaal verbonden mensen in 24 verschillende landen, die klanten het best mogelijke denkwerk bieden door een samenwerkingscultuur gebaseerd op culturele verscheidenheid die de omgevingen waarin we werken reflecteert. Avanade werd opgericht in 2000 door Accenture LLP en Microsoft Corporation en is grotendeels in het bezit van Accenture. Meer informatie vindt u op www.avanade.be.

Magali Dierckx

Golin